Handelsbetingelser

Indholdsfortegnelse

1: Prisgaranti

2: Levering

3: Betaling

4: Betingelser ved levering og afhentning

5: Leveringsydelser

6: Annullering af en ordre

7: Fortrydelses- og bytteret

8: Reklamation

1. Prisgaranti

1.1 Indledning

Skulle du mod al forventning op til 30 dage efter dit køb finde din vare billigere hos os eller i en anden butik, udbetaler vi prisforskellen på et gavekort.

Skulle du mod forventning finde det ønskede produkt billigere andetsteds, før du har lagt en ordre på www.stolegruppen.dk, så kontakt vores kundeservice med din dokumentation for den billigere pris: Kontakt kundeservice.

Prisen ved vores konkurrent skal opfylde enkelte betingelser, som du kan læse nedenfor.

1.2 Betingelser for anvendelse af prisgaranti:
  • De 30 dage løber fra købsdatoen. Købsdatoen er den dato, hvor du får din bestilte vare i fysisk besiddelse, hvilket enten er leverings- eller afhentningsdatoen for din vare. 
  • Den nedsatte pris ved vores konkurrent skal være gældende på det tidspunkt, hvor du henvender dig til vores kundeservice. Husk at oplyse os om dit ordrenummer.
  • Vores prisgaranti omfatter ikke pakketilbud, restpartier, køtilbud, åbningstilbud, udstillingsmodeller, andensorteringsvarer, specialbestillinger. Prisgarantien omfatter heller ikke serviceydelser, herunder eksempelvis leveringspriser. 
  • Prisgarantien gælder kun privatkøb.

2. Levering

Under dit køb vælger du, hvordan du ønsker at få din ordre leveret. Det kan være levering med PostNord, GLS eller afhentning.

2.1 Afhentning

Når du lægger en ordre på www.stolegruppen.dk, vil du i visse tilfælde have muligheden for at afhente din ordre på vores matrikel, Gunnar Clausens Vej 68, 8260 Viby J. Dette er kun muligt, såfremt muligheden præsenterer sig, når valg af leveringsform skal vælges i forbindelse med dit køb. 

Det kan i visse tilfælde være muligt individuelt at aftale afhentning af din vare på vores matrikel, og spørgsmål herom bedes rettet til vores kundeservice: Kontakt kundeservice. Du bedes oplyse dit ordrenummer, hvis du allerede har lagt en ordre. 

2.2 Levering med transportør

Du kan vælge at få din vare leveret direkte til din bolig med vores transportør. Vi anvender PostNord og GLS til at levere din ordre. Leveringsadressen angiver du i forbindelse med købet, og vores fragtmænd vil herefter oftest levere din pakke med dag-til-dag levering. Dette forudsætter, at din ordre er placeret før kl. 15.00 den givne dag. Du vil modtage SMS- eller mailadvisering om leveringen, og du vil kunne følge leveringen af din pakke ved hjælp af track and trace. Vær opmærksom på, at der er forlængede leveringstider ved weekender og helligdage, herunder navnlig i løbet af julen og over nytåret.

Modtagelse af pakken ved levering med fragtmand kan ske på forskellige måder:

  • Bor du i lejlighed, kan pakken stilles foran din hoveddør, hvis du er tilmeldt “Modtagerflex” ved PostNord. Du kan hurtigt og nemt tilmelde dig her: https://www.postnord.dk/modtag/fleksibel-levering/modtagerflex/tilmelding
  • Bor du i lejlighed, kan du personligt modtage pakken ved at være hjemme på tidspunktet for PostNords levering af pakken. Du bliver holdt opdateret om status for leveringen løbende ved PostNords adviseringsbeskeder på SMS eller mail.
  • Bor du i lejlighed, kan du give en anden beboer i opgaven fuldmagt til at modtage pakken på vegne af dig. Dette gøres enten ved at angive personens navn og adresseoplysninger under købet på www.stolegruppen.dk, eller ved at personen modtager pakken på din adresse med en skriftlig fuldmagt. 
  • Bor du i hus, kan du tilmelde dig “Modtagerflex” ved PostNord. Dette giver PostNord ret til at stille pakken på din matrikel. Du kan hurtigt og nemt tilmelde dig her: https://www.postnord.dk/modtag/fleksibel-levering/modtagerflex/tilmelding
  • Bor du i hus, kan du give samtykke til, at PostNord må stille pakken et bestemt sted på din adresse, f.eks. i en carport. Denne løsning kan vælges, når du vælger din ønskede leveringsform under købet på www.stolegruppen.dk
  • Bor du i hus, kan du personligt modtage pakken ved at være hjemme på tidspunktet for PostNords levering af pakken. Du bliver holdt opdateret om status for leveringen løbende ved PostNords adviseringsbeskeder på SMS eller mail.

Ved forgæves levering bliver vi desværre nødt til at opkræve et nyt leveringsgebyr, og du vil her kunne forvente en længere leveringstid.

Har du brug for hjælp i forhold til levering kan du kontakte kundeservice eller kontakte PostNord direkte på tlf: 70 70 70 30.

2.3 Levering med pakkepost

Hvis du køber tilbehør til stole, herunder eksempelvis skind og hynder, eller visse stole, der samlet vejer mindre end 20 kg., vil din pakke kunne blive leveret med pakkepost. Din pakke vil herefter blive leveret til en pakkeshop nær dig inden for 1-2 hverdage, og du vil blive adviseret om afhentningsstedet samt det tidligste tidspunkt for afhentning.

2.4 Leveringspriser

Vores leveringspriser spænder fra 39 - 499 kr. af afhængig af hvilken og hvor mange varer, der er tale om.

3. Betaling

3.1. Betaling ved onlinekøb 

Al betaling er sikret af QuickPay ApS. Det betyder, at kommunikationen er krypteret, så hverken Stolegruppen ApS eller andre kan opfange dine kort- og kontooplysninger. QuickPay er certificeret af PCI Security Standards Council, hvilket betyder, at alle betalingsløsningerne lever op til de højeste sikkerhedsstandarder. Det er din sikkerhed for, at vi er til at stole på. 

I vores webshop kan du betale med:

  • Dankort
  • Visa
  • Mastercard
  • Visa Electron
  • MobilePay

Købesummen for din ordre hæves først på dit kort, når din ordre er afsendt. Vi opkræver ikke kortgebyr.

3.2. Betaling ved køb på vores matrikel

I særtilfælde godtager vi afhentning og betaling på vores matrikel. I disse tilfælde kan betaling ske med:

  • Visa, Mastercard eller Visa Electron via. vores hjemmeside
  • Mobilepay
  • Kontant
  • Bankoverførsel

Det er værd at bemærke, at det kan tage op til 4 hverdage, før betaling via bankoverførsel er registreret hos os. Husk at angive dit ordrenummer som reference, når du foretager en bankoverførsel til os.

3.3 Gavekort 

Et gavekort til Stolegruppen er et ihændehaverbevis, som er uden personlig identifikation, hvilket betyder, at det ikke kan identificeres, hvem der er ejer af gavekortet. Hvis du er uheldig at miste gavekortet uanset årsagen hertil, kan det hverken spærres eller erstattes, og personen, der kan fremvise gavekortet, er formelt legitimeret til at foretage køb for gavekortets indestående. 

3.4 Betalingsfrist

Vi gør opmærksom på, at vi ikke påbegynder levering af din ordre, før din ordre er betalt. 

Ved udlevering af varer på vores matrikel i henhold til forudgående aftale, kræves det ligeledes, at ordren er betalt, før ordren udleveres. 

I særtilfælde aftales det, at fremvisning af varerne og købet foretages på samme tid på vores matrikel. I dette tilfælde skal betaling ske samtidig med udlevering.

4. Betingelser ved levering og afhentning

4.1 Betingelser ved levering til kantsten

4.1.1 Vær hjemme på det aftalte tidspunkt

Det er dit ansvar som køber, at der er tale om den rette leveringsadresse, og at leveringstidspunktet passer dig. Dette betyder, at det er dit ansvar, at du er hjemme i det aftalte tidsrum, eller at en af ovennævnte alternative leveringsmuligheder på adressen benyttes, se afsnit 2.2. Kan du ikke være hjemme på leveringstidspunktet, og kan du ikke benytte dig af en af de alternative leveringsmuligheder, bedes du kontakte vores kundeservice senest 2 dage før leveringen. Kontakt kundeservice her.

Har vores fragtmænd ikke leveret din ordre inden for det aftalte tidsrum, skal du meddele os dette inden 24 timer til vores Kundeservice. Kontakt kundeservice her.

Din ordre bliver leveret i kasser. Hvis indholdet er møbler, vil de være usamlede. 

4.1.2 Ændring af leveringsadresse eller– tidspunkt

Ønsker du at ændre tidspunktet for en levering eller leveringsadressen, bedes du kontakte vores kundeservice eller kontakte PostNord direkte på 70 70 70 30. Hvis du kontakter PostNord direkte og ændrer leveringstidspunktet eller leveringsadressen, bedes du oplyse os herom ved at kontakte kundeservice.

Ændring af leveringsadresse eller -tidspunkt skal ske senest 4 hverdage inden det aftalte leveringstidspunkt. Ved senere ændring er vi desværre nødt til at opkræve et nyt leveringsgebyr, og du må påregne ekstra leveringstid.

4.1.3.1 Selve leveringen på adressen

Vi leverer dine varer på det sted på adressen, som du har bestemt – forudsat at der er fri passage. Inden vi leverer dine varer, bedes du derfor sikre, at der er fri og uhindret adgang til det sted i boligen, hvor dit møbel skal placeres. Det vil sige, at varen kan passere trappeopgange, døråbninger, entré og lignende. Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige årsager, og varen skal tages med retur, tilbageholder vi leveringsgebyret, og der bliver også opkrævet leveringsgebyr for en evt. ny levering.

Accepteres udpakning af varen for at lette indbæring er dette på eget ansvar. 

4.1.3.2 Beskadigelse af dit indbo eller din bolig

Hvis der ved leveringen sker skade på dit indbo eller din bolig, bedes du notere det på fragtbrevet/følgesedlen, inden fragtmanden forlader adressen.

4.1.3.3 Kontrol af varen

Hvis emballagen er beskadiget ved leveringen eller bærer synlige tegn på defekt, bedes du på fragtbrevet kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Alternativt kan du nægte at modtage varen. Bliver transportskaden først konstateret senere, skal du reklamere hurtigst muligt og inden for rimelig tid.

Du kan reklamere over for Stolegruppen ved at henvende dig til kundeservice.

4.1.4 Forgæves levering

Ved forgæves levering bliver vi desværre nødt til at opkræve et nyt leveringsgebyr, og du vil her kunne forvente en længere leveringstid.

4.2. Betingelser ved levering med pakkepost

4.2.1 Generelt

Hvis du køber tilbehør til stole, herunder eksempelvis skind og hynder, eller visse stole, der samlet vejer mindre end 20 kg., vil din pakke kunne blive leveret med pakkepost. Din pakke vil herefter blive leveret til en pakkeshop nær dig inden for 1-2 hverdage, og du vil blive adviseret om afhentningsstedet samt det tidligste tidspunkt for afhentning. 

Er din pakke ikke ankommet til aftalt tid, skal du kontakte vores kundeservice.

4.2.2 Kontrol af varen

Hvis emballagen er beskadiget ved leveringen eller bærer synlige tegn på defekt, bedes du på fragtbrevet kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Alternativt kan du nægte at modtage varen. Bliver transportskaden først konstateret senere, skal du reklamere hurtigst muligt og inden for rimelig tid.

4.2.3 Forgæves levering

Ved forgæves levering bliver vi desværre nødt til at opkræve et nyt leveringsgebyr, og du vil her kunne forvente en længere leveringstid. 

4.3. Betingelser ved afhentning af varer 

4.3.1 Generelt

Afhentning af varer på vores matrikel sker på Gunnar Clausens Vej 68, 8260 Viby J. Vær opmærksom på, at dette kun skal ske efter forudgående aftale. Ønsker du at afhente din vare på matriklen bedes du kontakte vores kundeservice. Kontakt kundeservice her.

4.3.2 Kontrol af varen

Det er vigtigt, at du ved afhentning af varer på vores matrikel kontrollerer, at emballagen og varen er intakt. Ved betaling på matriklen accepterer du, at varen er i rette stand, og det er herefter sværere at sandsynliggøre, at transportskaden ikke er selvforskyldt. Du er selvfølgelig meget velkommen til at åbne emballagen og kontrollere varen, inden du forlader stedet.

5. Leveringsydelser

5.1 Vi leverer kun til næsten alle lande

Stolegruppen ApS leverer til næsten alle lande alene begrænset af PostNords leveringsmuligheder. Det er værd at være opmærksom på, at leveringsmulighederne på www.stolegruppen.dk gælder levering i Danmark, og levering til udlandet vil kræve forudgående aftale herom. For levering til udlandet bedes du kontakte vores kundeservice. 

5.2 Force majeure

Hvis der opstår særlige forhold, som forhindrer os i at overholde leveringstiden, såsom eksempelvis brande, strejker, indførselsforbud eller lignende, så kan vi påberåbe os force majeure. 

6. Annullering af en ordre

Som kunde hos Stolegruppen, kan du naturligvis annullere din ordre, før den er leveret. Såfremt leveringsforsøg er igangsat, vil du som kunde afholde omkostningerne for returnering af din ordre. 

Hvis din ordre bliver forsinket under levering, kan du annullere den del af din ordre, der bliver væsentligt forsinket. En væsentlig forsinkelse er over 3 uger. Den del af din ordre, der er blevet leveret, kan returneres i overensstemmelse med vores fortrydelsesretspolitik. 

7. Fortrydelses- og bytteret

7.1 Fortrydelsesfristens varighed og prøvning af varen 

Du har efter gældende ret adgang til at fortryde dine køb, som er foretaget på vores webshop. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du har også som kunde på vores webshop en 100 dages fortrydelsesret. Læs mere herom under punkt 7.7.

Du har som forbruger ret til at prøve din vare. Du bedes dog vær opmærksom på, at du skal være ekstra forsigtig, når du samler varerne og skiller dem ad igen, idet enhver forringelse af produktets oprindelige stand vil fratrækkes i den del af købesummen, du kan få tilbage ved returneringen. 

Mangler på pakken, eksempelvis buler, huller eller lignende, eller det forhold, at den originale emballage mangler, kan betyde, at den returnerede vares værdi forringes. Det er derfor vigtigt, at du behandler pakken med omhu, og sender returvarer tilbage i original emballage, hvis denne emballage fortsat er forsvarlig.

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte vores kundeservice. 

7.2 Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, hvis dette skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og måden, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der i henhold til ovenstående tillades, betragtes varen som brugt, hvilket betyder, at du kan ende med kun at få en del eller intet af købesummen retur.

7.3 Meddelelse om fortrydelse

Hvis du ønsker at fortryde din ordre, bedes du kontakte vores kundeservice inden eller samtidig med at pakken sendes retur. Du bedes huske at oplyse ordrenummeret, når du kontakter vores kundeservice.

Du kan vælge at “nægte at modtage pakken”, såfremt pakken er sendt til en pakkeshop. Dette betyder, at vi får pakken sendt tilbage til vores varemodtagelse, uden at du skal bekoste returforsendelsen. For at nægte modtagelse, bedes du møde fysisk op på pakkeshoppen og meddele dem dette samt orientere vores kundeservice herom.

Download fortrydelsesformular her

7.4 Risikoen og returadressen

Som afsender af pakken til os bærer du risikoen for varen, indtil den er os i hænde.

Returpakker kan sendes til os på:

Stolegruppen

Gunnar Clausens vej 32

8260, Viby J.

Danmark

Bemærkning: (Skriv ordrenummer her)

7.5 Du bekoster returforsendelsen

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, og du har modtaget pakken, bekoster du selv returforsendelsen.

Er der derimod tale om en pakke, der venter på dig på en pakkeshop, og som du derfor endnu ikke har afhentet, kan du “nægte at modtage pakken”, hvorefter pakken vil blive sendt tilbage til vores varemodtagelse.

7.6 Tilbagebetaling af købsbeløbet ved onlinekøb

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, som vi har modtaget fra dig, tilbage. Undtagelse gøres dog i tilfælde af en værdiforringelse, hvorefter værdiforringelsen vil fratrækkes beløbet.

Refunderingen af det berettigede beløb sker uden unødig forsinkelse, og vil under alle omstændigheder ske senest 14 dage efter din henvendelse om fortrydelse er modtaget hos os. Der vil blive anvendt samme betalingsmiddel til tilbageførslen som ved transaktionen, da du lagde ordren hos os, medmindre du har forespurgt en anden form for tilbagebetaling.

Stolegruppen har ret til at tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget de omhandlede varer retur.

7.7 Udvidet fortrydelsesret

Efter udløbet af den 14. dag efter modtagelse af din ordre, træder vores udvidede fortrydelsesret i stedet for den lovbestemte fortrydelsesret. Denne fortrydelsesret udløber 100 dage, efter du har modtaget din ordre.

Bemærk at alle handelsbetingelser for så vidt angår den almindelige lovbestemte fortrydelsesret også gælder for den udvidede fortrydelsesret, dog således, at den udvidede fortrydelsesret kræver, at din ordre sendes tilbage i den originale emballage. Er den originale emballage beskadiget, kan din ordre ikke returneres i henhold til den udvidede fortrydelsesret. 

8. Reklamation 

8.1 Generelt

Som forbruger har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret, og købelovens mangelsregler kan bruges ved alle køb hos Stolegruppen.

Stolegruppen er i et tæt samarbejde med vores leverandører, og vi står naturligvis inde for vores varers kvalitet. Du bedes dog være opmærksom på, at de fleste af vores varer er lavet af naturmaterialer, herunder eksempelvis massiv træ, som kan have behov for regelmæssig pleje og vedligehold. Manglende vedligehold kan påvirke varens stand og dermed din reklamationsret. 

Vores varer er ikke fremstillet til erhvervsbrug, hvor varerne kan forventes at blive udsat for hårdere slid og andre brugsmønstre end ved privatbrug. Dette medfører, at reklamationsretten ikke gælder for så vidt angår disse erhvervskøb. 

8.2 Hvis du har reklamation på din vare

Modtager du en vare med fejl eller mangler, bliver varen som udgangspunkt udbedret ved reparation eller udskiftning af reservedel. Alternativt ombytter vi varen eller dele af den, forudsat det ikke medfører Stolegruppen uforholdsmæssige omkostninger.

Vi foretager de ovennævnte skridt hurtigst muligt efter modtagelsen af din reklamation.

8.3 Ønsker du at reklamere

Hvis du har været uheldig at modtage en defekt vare, som du ønsker at reklamere over, bedes du udfylde vores reklamationsformular.

Reklamationsformularen modtages i vores kundeservice, og du modtager samtidig en kopi. Vi behandler din reklamation hurtigst muligt.

Følgende skal være opfyldt for, at vi kan behandle din reklamation:

  • Du opfordres til at gøre os opmærksomme på fejlen/manglen med det samme, som den opstår/opdages.
  • Fejlen/manglen skal være omfattet af købelovens mangelsregler.
  • Fejlen skal være tydeligt beskrevet og billeder skal være vedhæftet.
  • Henvendelsen skal ske inden for reklamationsretten.
  • Varen skal være behandlet forsvarligt og korrekt vedligeholdt. Det er dit ansvar at undersøge og overholde behovet for vedligeholdelse. Misvedligehold af produktet eller uhensigtsmæssig brug er ikke dækket af købelovens reklamationsret.

Hvis vi - efter du har henvendt dig til os - har taget din vare retur, og vi ved modtagelsen ikke vurderer, at det berettiger en reklamation, forbeholder vi os ret til at omstøde afgørelsen og opkræve udgifter til transport og håndtering.

Vi kan i særlige tilfælde afvise at behandle din reklamation eller afvise din reklamation. Hvis dette særlige tilfælde opstår, og du er uenig i vores afgørelse, kan du om ønsket oprette en sag ved Nævnenes Hus. Oplysninger om instansen findes straks forneden:

Nævnenes Hus

Tolboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Klageportal: kpo.naevneneshus.dk

Som forbruger kan du endvidere anvende EU-kommissionens online klageportal. Det er dog oftest kun relevant for forbrugere med bopæl i et andet land. EU-kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klageportalen kan tilgås via. dette link: www.ec.europa.eu/odr.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23-03-2021.

×
×

View full product info

Sale

Unavailable

Sold Out