Reklamation

8. Reklamation

8.1 Generelt

Som forbruger har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret, og købelovens mangelsregler kan bruges ved alle køb hos Stolegruppen.

Stolegruppen er i et tæt samarbejde med vores leverandører, og vi står naturligvis inde for vores varers kvalitet. Du bedes dog være opmærksom på, at de fleste af vores varer er lavet af naturmaterialer, herunder eksempelvis massiv træ, som kan have behov for regelmæssig pleje og vedligehold. Manglende vedligehold kan påvirke varens stand og dermed din reklamationsret. 

Vores varer er ikke fremstillet til erhvervsbrug, hvor varerne kan forventes at blive udsat for hårdere slid og andre brugsmønstre end ved privatbrug. Dette medfører, at reklamationsretten ikke gælder for så vidt angår disse erhvervskøb. 

8.2 Hvis du har reklamation på din vare

Modtager du en vare med fejl eller mangler, bliver varen som udgangspunkt udbedret ved reparation eller udskiftning af reservedel. Alternativt ombytter vi varen eller dele af den, forudsat det ikke medfører Stolegruppen uforholdsmæssige omkostninger.

Vi foretager de ovennævnte skridt hurtigst muligt efter modtagelsen af din reklamation.

8.3 Ønsker du at reklamere

Hvis du har været uheldig at modtage en defekt vare, som du ønsker at reklamere over, bedes du udfylde vores reklamationsformular

Reklamationsformularen modtages i vores kundeservice, og du modtager samtidig en kopi. Vi behandler din reklamation hurtigst muligt.

Følgende skal være opfyldt for, at vi kan behandle din reklamation:

  • Du opfordres til at gøre os opmærksomme på fejlen/manglen med det samme, som den opstår/opdages.
  • Fejlen/manglen skal være omfattet af købelovens mangelsregler.
  • Fejlen skal være tydeligt beskrevet og billeder skal være vedhæftet.
  • Henvendelsen skal ske inden for reklamationsretten.
  • Varen skal være behandlet forsvarligt og korrekt vedligeholdt. Det er dit ansvar at undersøge og overholde behovet for vedligeholdelse. Misvedligehold af produktet eller uhensigtsmæssig brug er ikke dækket af købelovens reklamationsret.

Hvis vi - efter du har henvendt dig til os - har taget din vare retur, og vi ved modtagelsen ikke vurderer, at det berettiger en reklamation, forbeholder vi os ret til at omstøde afgørelsen og opkræve udgifter til transport og håndtering. 

Vi kan i særlige tilfælde afvise at behandle din reklamation eller afvise din reklamation. Hvis dette særlige tilfælde opstår, og du er uenig i vores afgørelse, kan du om ønsket oprette en sag ved Nævnenes Hus. Oplysninger om instansen findes straks forneden:

Nævnenes Hus

Tolboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Klageportal: kpo.naevneneshus.dk

Som forbruger kan du endvidere anvende EU-kommissionens online klageportal. Det er dog oftest kun relevant for forbrugere med bopæl i et andet land. EU-kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klageportalen kan tilgås via. dette link: www.ec.europa.eu/odr.

×
×

View full product info

Sale

Unavailable

Sold Out